Неякісне пальне в Україні зустрічається все рідше, але деякі обсяги "бодяги" все ж таки залишаються і переважно реалізуються по невеликих містах.
Як повідомляють незалежні експерти громадської організації "Інститут споживчих експертиз", зараз на ранку пального немає дефіциту, а також відмічається стійка тенденція до здешевлення. Разом з тим є покращення ситуації і з якістю пального, причому основним фактором покращення, як не дивно, називають війну в Україні.
Спеціалісти Інституту споживчих експертиз зазначають:
Через дії агресора в Україні припинила роботу суттєва частина так званих міні-НПЗ. Це напів-, а частіше нелегальні виробники з дуже низькою глибиною переробки, які в Україні вже встигли отримати прізвисько "самовари". Саме вони донедавна наповнювали ринок неякісним пальним.
Крім того, вони наголошують, що на роботу "самоварів" вплинули два чинники:
В інституті розповіли, що зараз багатьом мережам АЗС доводиться торгувати імпортованим пальним. При цьому кількість кустарного пального, що залишилася, відійшла переважно до малих регіональних мереж.
У зв’язку з цим експерти радять водіям, які мешкають у невеликих містах та селищах, проїхати зайвих кілька кілометрів до великої заправки, щоб придбати дійсно якісне пальне і не натрапити на фальсифікат.
Дослідники визначили, що досі «бродяжать» бензин А-95 лише кілька мереж, серед яких – ANP та АВІАС.
Також, за даними спеціалістів інституту, не відповідає нормам профільного ДСТУ пальне ще в трьох мережах, а саме: