В Острозькій академії оцифрували унікальні колекції скульптур Петра Капшученка (1915-2006) та Міртали Пилипенко (1929 р.н.) і живопис мистецтвознавця Володимира Овсійчука (1924-2016).
Як повідомили в Рівненській обласній раді, частину цих робіт митці свого часу заповіли або особисто передали академії.
А створити цифрові копії творів мистецтва працівників Музею історії ОА спонукала війна. З початком повномасштабного вторгнення найцінніші університетські колекції були перенесені до сховища.
Саме ж оцифрування цінних колекцій стало можливим завдяки проєкту «Цифровізація мистецьких колекцій Музею історії Національного університету «Острозька академія», який працівники музею реалізували спільно з громадською організацією «Студія розвитку туристичного іміджу малих міст» за підтримки Українського Культурного Фонду.
Таким чином було створено онлайн-галерею з 3віртуальнихколекцій, депредставленіцифровікопії 108 творів, якимиволодієуніверситет.
Зокрема, це колекції з 15 невеликих скульптур Петра Капшученка з бронзи та теракоти та 16 скульптурМірталиПилипенкозбронзитаполімерноїглини.
Обидва митці – українські скульптори зі світовим ім’ям. Народилися в Україні, але після Другої Світової опинилися у вільному світі. Петро Капшученко працював в Аргентині та США, відомий як автор скульптур малої камерної пластики, а також монументальними роботами. Міртала Пилипенко проживає в Сполучених Штатах і працює в напрямі символізму.
До третьої колекції увійшли 77 картинмистецтвознавця Володимира Овсійчука.
Він не був професійним художником і знаний перш за все як вчений, автор монографій та статей з мистецтвознавства. Викладав у Львівській академії мистецтв. Однак, як знавець теорії кольору любив малювати. Фахівці відзначають майстерність,з якою він писав портрети, етюди та пейзажі. Частину своїх робіт Володимир Овсійчук заповів Острозькій академії.
Переглянути колекції можна за посиланням.