Днями у Кривому Розі побувала історикиня, вчителька, туристичний гід, засновниця і волонтерка ГО «Валькірія», засновниця та організаторка національно-історичного музичного фестивалю «Під Покровом Тризуба», ініціаторка проєкту «Жінки свободи» Марина Мірзаєва. У нашому місті вона виступила з лекцією "Культ Героя".
Як повідомляє сайт 0564.ua, криворіжці мали змогу послухати ї лекцію у офісі ГО "Центурія".
Марина Мірзаєва зараз несе військову службу у ЗСУ. Вона служить у відділенні морально-психологічного забезпечення 3-ї Окремої штурмової бригади. Її псевдо "Марі Мамайка". Послухати її лекцію у Кривому Розі прийшли члени ГО "Центурія" а також інші жителі Кривого Рогу.
На прикладі історії України Марина розкрила роль Героїв (особистості) у творенні та відстоюванні державності, наголосивши на високій відповідальності.
"Герой - це горде звання, це - честь, але це і відповідальність - відповідальність перед прийдешніми поколіннями, відповідальність перед нашим майбутнім. Війна закінчиться нашою перемогою. Ми всі повернемося додому - до своїх сімей, до рідних міст, сіл, до своїх друзів.
Але знаєте хто найпершим буде вас зустрічати? Це буде малеча, яка не тямить себе, коли бачить людину у військовій формі. Ви для них - Супергерої! І саме з вас кожен з цих дітей братиме приклад. І яким ви будете наповнені внутрішньо, як ви будете представляти себе зовні, таким буде і наше майбутнє - такими будуть і наші діти. Бо саме з вас, з нас, вони беруть приклад, гарт, характер. І саме їм з оцим наповненням будувати велику, українську сильну, незалежну, а точніше - самостійну, вільну Україну", - наголосила Марина під час лекції.
Під час лекції слухачі мали можливість поставити запитання спікерці та пчути відповіді на них.
Наша кореспондентка також поспілкувалася зі спікеркою. Зокрема, ми поцікавились, чи бувала вона раніше у Кривому Розі?
- Ні, не була. Але місто тепер асоціюється з свідомою молоддю «Центутрії» та побратимами з 3-ї ОШБр. Адже простір формують люди, які у ньому знаходяться. Кривий Ріг, як місто з власним минулим, наповнюється новітньою історією. Саме діяння свідомих місцевих мешканців є поштовхом для розвитку та змін на краще. Я щиро вболіваю, аби у Кривому Розі, як і в інших містах України, відбувалося багато культурних, спортивних, просвітницьких подій, які популяризуватимуть характер та особливість краю, так і країни в цілому.
- Які функції виконує Марина Мірзаєва на військовій службі?
- Я - військовослужбовець 3-ї ОШБр. У бригаді працюю у відділі морально-психологічного забезпечення, а, отже, здійснюю щоденну комунікацію з особовим складом. Це як робота з головами бійців, їх свідомістю та мотивацією, так і робота з їх серцями та переживаннями, зокрема запис історій з війни.
- Чи часто Вам доводиться виступати з лекціями з історії?
- Ледь не щодня. Це як повноцінна лекція, яка включає у себе мотиваційну, історичну, світоглядну складову, так і неформальне спілкування з бійцями.
- Чому історія важлива?
- Вона допомагає формувати майбутнє. Минуле - це як досвід, так і джерело надиху для нових звершень. Історія дає нам історичні приклади, рольові моделі, за якими ми формуємо суспільство. Цінності, культура, етика та естетика - це те, що створюється і доповнюється попереднім досвідом. Дуже складно воювати, боротися, рухатися вперед суто на імпульсі емоцій сьогодення. Для довгострокових проектів, для усвідомлення, що таке перемога, для розбудови сильної держави - нам необхідне вивчення самих себе в корінь. Знаючи свої сильні і слабкі сторони, ми формуємо візію майбутнього, зокрема для прийдешніх поколінь.
- У структурних підрозділах ЗСУ, ТРО не передбачена посада відповідального за ідеологічну підготовку, просвітництво? Ми маємо інформацію, що серед криворізьких тероборонівців є ті, хто вважає Бандеру і Шухевича нацистами і говорить, що війна почалась через Майдан. Що робити з таким світоглядом військових? Як на Вашу думку, такі люди можуть бути ефективними на полі бою?
- У ЗСУ є відділ морально-психологічного забезпечення, десь ще зберігається посада політруків. Але вони малофункціональні. Бо морально-психологічне забезпечення, здебільшого, зосереджене на роботу з документами, а політруки мають присмак минулого радянського досвіду. У нашій бригаді, яка сповідує азовські цінності, є неформальна посада хорунжого. Хорунжий і є тим ідеологом, який працює з особовим складом. Це людина освічена і харизмат, який вміє гуртувати навколо себе особовий склад для пошуків ціннісних та світоглядних орієнтирів. Хорунжий мотивує бійців.
Надзвичайно важливо пояснювати кожному, за що ми воюємо, хто наш ворог і хто такі ми. Якщо би у інших підрозділах існували подібні посади, навіть неформальні, то було б багато позитивних змін.
Кожен, хто ризикує власним життям на фронті, має розуміти - для чого він це робить? Тому, наприклад, в УПА велику увагу приділялося інтелектуальній роботі з повстанцями.
- Побувавши на фестивалі «Під покровом тризуба» у Боярці, мріялося, що ще побуваємо і наступного року. Однак, не склалося. Які у Вас думки стосовно цього проєкту сьогодні? Яке його майбутнє?
- Я дуже пишаюся цим проектом, бо ми говорили через фестиваль про важливість формування та підтримку військових еліт. Виховували у молоді повагу до військових професій. Дуже багато ветеранів було залучено до організації та програми «Під Покровом Тризуба». Я впевнена, що цей фестиваль відбудеться і знову згуртує багатьох однодумців навколо. Для чого? Нам важливо, аби свідомі українці були рушіями змін, брали на себе відповідальність і ставали дієвими. Саме через платформу фестивалю і його середовища ми створюємо майданчик для підтримки таких людей. Наступний «Тризуб» буде ще більш масштабним - це як просвітницько-розважальний захід, так і наше бажання гучно проговорювати важливі меседжі для суспільства. Це і про памʼять героїку минулу, так і сьогоденну.