Українці розповіли, які свята для них є найважливішими та найулюбленішими. Про результати опитування, яке проводилось з 14 по 22 лютого 2023-го року, повідомили в Київському міжнародному інституті соціології (КМІС).
Більшість населення країни найбільш прихильно ставиться до Великодня (70 %) та Різдва (69%). А замикає трійку лідерів День Незалежності України (63%).
Також часто українці називали:
Менш популярним виявився День Перемоги. Лише 13% людей називали його, як одне з найулюбленіших свят.
А в кінці рейтингу опинився День праці (1 травня) з 5% відсотками голосів.
Популярність Великодня та Різдва не змінилась. За рік повномасштабної війни люди все так само віддають перевагу найбільшим релігійним святам.
Новий рік, який урочисто святкують у всьому світі і який всі роки ділив перше місце з Різдвом Христовим і Пасхою, зараз лише на п'ятому місці з відсотком у 52%, - зазначили в КМІС.
За словами представників Київського міжнародного інституту соціології, найбільші зміни стались зі ставленням до Дня Незалежності України, Дня захисників і захисниць України та Дня Конституції.
Перед початком повномасштабної війни серед улюблених та важливих свят День Незалежності називали лише 37% населення, зараз же ця цифра сягнула 63%. Ба більше, у 2013 році, перед вторгненням росії в Крим та на території Донецької і Луганської області це свято було одним з найменш популярних (12%).
Не меншої трансформації зазнало ставлення до Дня захисників і захисниць України. Рік тому він був популярним лише серед 29% опитуваних, а зараз його називали 54% респондентів.
День Конституції, за новим опитуванням, отримав за рік вдвічі більшу популярність серед українців (з 14% до 29%).
Ставлення до Нового року майже не змінилося (несуттєве зниження з 55% до 52%), але це свято спустилося з майже першого місця на 5-те.
Ставлення до Міжнародного жіночого дня погіршилося, його популярність за останні два роки знизилася з 34% до 25%, серед жінок він трохи більш популярний (29%), ніж серед чоловіків (23%). У 2013 це свято було одним з найбільш улюблених, його відзначали як улюблене приблизно половина населення (49%).
Суттєво зменшилася також популярність дня Перемоги (з 30% до 13%) і Дня праці 1 травня (з 12% до 5%), - сказано у дослідженні КМІС.
У Київському міжнародному інституті соціології також розповіли, яким чином відбувалось опитування. Для цього використовували метод телефонних інтерв’ю за участі комп’ютера (computer-assisted telephone interviews, CATI). Вибірка мобільних номерів майбутніх респондентів була випадковою, адже комп'ютер самостійно генерував їх.
Загалом у дослідженні взяли участь 2002 дорослі респонденти.
Опитування проводилось на териорії України, окрім тимчасово окупованих росією територій. Також участь у дослідженні не брали громадяни, які виїхали за кордон після 24 лютого 2022-го року.
Варто зазначити, що, зазвичай, похибка таких досліджень не була більше: